Watie Elite Hati Sayu Menatap Wajah Afif

31 Oct

Oleh: MUZLINA ABU BAKAR

WALAUPUN tahun ini adalah kali kedua dia menyambut Syawal sebagai ibu tunggal bersama anaknya, Ahmad Afif Danial Azhari, dua tahun, namun bagi Norwati Sadali, 30, atau lebih dikenali Watie Elite tidak pernah menjadikan itu alasan untuk melupakan tanggungjawabnya.

Sebaliknya tiga minggu sebelum menjelang raya, ibu tunggal yang jelita ini sudah membelikan segala persiapan untuk buah hatinya itu.

“Sebagai ibu, bagi Watie apa yang penting ialah Afif. Sebab itu dalam apa keadaan Watie akan pastikan Afif tidak diabaikan.

“Memandangkan pada minggu kedua puasa lalu Watie sibuk dengan penggambaran drama komedi 13 episod untuk TV9 Ayahku Kahwin Lagi terbitan Nizarman (M) Sdn. Bhd., jadi awal-awal lagi Watie sudah membawa Afif ke KLCC untuk membeli-belah.

“Seronok tengok Afif begitu gembira bila Watie memilih empat pasang baju raya untuknya. Keletah Afif membuatkan Watie lupa seketika suka duka hidup Watie,” cerita Watie yang beraya di rumah ibunya di Kuala Lumpur.

Bagi Watie, sebagai ibu tunggal perhatian kepada anaknya dan kegembiraan Afif amat penting biarpun kadangkala hatinya sayu setiap kali menatap wajah Afif.

“Manalah hati tak sayu, sejak dilahirkan hingga sekarang dia tidak pernah menatap wajah ayahnya. Tapi…Watie bersyukur kerana dia tidak pernah bertanya tentang itu. Kalau dia tanya, risau juga Watie.

“Cuma Watie berharap rezeki kami anak beranak akan semakin bertambah dalam menjalani kehidupan di masa depan,” katanya.

Mungkin ramai yang tertanya-tanya kenapa Watie yang dulunya penyanyi kini menukar haluan kerjayanya sebagai pelakon.

Watie yang pernah bersama kumpulan Elite memberitahu:

“Dalam hidup ini, kita tidak boleh terlalu memilih. Bagi Watie dalam keadaan sekarang apa yang penting membesarkan Afif sebab itu Watie tidak pernah memilih apa juga tawaran yang diterima sama ada berlakon atau menyanyi dan kadang-kadang ditawarkan menjadi pengacara.

“Setiap tawaran itu adalah rezeki Watie dan Afif. Sebab itu Watie tidak kira watak apa pun yang ditawarkan oleh penerbit drama, semua Watie terima.

“Sebagai artis itulah pendapatan Watie dan sebagai ibu adalah menjadi tanggungjawab Watie untuk memberikan yang terbaik kepada Afif,”

kata Watie sambil memandang wajah comel anaknya itu.

Watie memberitahu walaupun dia menerima apa juga tawaran yang diberikan namun beliau tetap bersyukur kerana penerbit memberikan bayaran yang berpatutan kepadanya sesuai dengan watak yang ditawarkan.

Selain berlakon, menyanyi dan menjadi pengacara, Watie juga menubuhkan syarikat sendiri iaitu AFF Event Management.

AFF Event Management ini menguruskan segala pertunjukan artis yang dikehendaki oleh sesebuah syarikat korporat disamping menyediakan peralatan audio.

“Setakat ini, sambutannya Alhamdulillah. Bolehlah menampung kehidupan kami dua beranak. Bagi mereka yang inginkan perkhidmatan Watie bolehlah hubungi 016-3421941,” katanya.

Menyentuh mengenai album baru yang pernah diperkatakan dulu dengan nada mengeluh Watie berkata:

“Malas Watie nak fikirkan tentang orang yang berjanji mahu menajanya. Tapi…insya-Allah kalau ada rezeki Watie akan buat dengan duit sendiri.”

Utusan Malaysia

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: