Ketahui Fungsi Pitera

15 Jan

Oleh Fairul Asmaini Mohd Pilus
asmaini@nstp.com.my

KALANGAN pengguna setia jenama kecantikan terkenal dari Jepun, SK-II, nama bahan aktif yang digunakan, Pitera, memang sudah tidak kedengaran asing lagi bagi mereka.

Namun, bagi yang belum pernah menggunakan produk jenama itu, nama bahan berkenaan sememangnya kedengaran agak pelik apatah lagi jika diberitahu ia sebenarnya dihasilkan daripada yis.

Menyedari hakikat itu, SK-II tampil dengan inisiatif membuka galeri Pitera di pusat beli-belah Mid Valley Megamall, di ibu negara, awal minggu ini.

Galeri yang dibuka selama seminggu berakhir 11 Januari lalu itu adalah yang pertama diwujudkan di luar Jepun dan ia juga sebagai salah satu strategi pemasaran jenama berkenaan di negara ini.

Ketua Pegawai Eksekutif Negara, Procter & Gamble (P&G) Malaysia, Yuri Hermida, berkata wanita di negara ini berpeluang mengetahui dengan lebih lanjut mengenai kandungan unik Pitera menerusi pembukaan galeri berkenaan.

Kata Hermida, galeri yang dibuka secara terbuka itu mampu memberi maklumat mengenai fungsi Pitera dalam menjaga kesihatan serta kecantikan kulit yang selama ini tidak diketahui wanita.

“Sejak mula diperkenalkan kira-kira 30 tahun lalu, ramuan unik dalam produk SK-11 tidak pernah berubah.

“Pitera SK-II bukanlah pati yis sebaliknya ia larutan metabolik yang dihasilkan daripada proses penapaian sejenis yis unik,” katanya pada majlis perasmian galeri berkenaan, baru-baru ini.

Hadir sama, Duta SK-11 Malaysia, Fauziah Latiff yang turut berkongsi pengalaman sepanjang menggunakan produk jenama berkenaan, Ketua Pegawai Eksekutif Metrojaya Berhad, Robert Heng dan Pengarah Eksekutif Mid Valley City, Daniel Yong.

Sementara itu, jenama berkenaan turut menemukan pelakon terkenal kelahiran Alor Star, Kedah, Lee Sinje dan selebriti Hong Kong, QiQi dalam satu iklan televisyen yang bertemakan ‘Perubahan Kulit Tanpa Perubahan Komitmen”.

Iklan yang bakal ke udara bulan ini itu memaparkan pengalaman peribadi Sinje yang baru mencuba produk SK-II selama dua tahun berbanding QiQi yang sudah menggunakannya selama 12 tahun.

Harian Metro

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: