Elly Mazlein Akhirnya Buat Album

17 Dec

Ditulis oleh Nonie
  
  

Memulakan karier sebagai penyanyi namun entah di mana silapnya, nama Elly Mazlein seakan tenggelam dihimpit lambakan penyanyi baru yang mula bertapak ketika itu. Biarpun datang dengan pakej lengkap, namun pelantun lagu Usah Ditambah Bara Yang Tersimpan ini tidak mampu mendaki hingga ke puncak.

Di sebalik kepayahan melakar nama sebagai penyanyi, rezeki dalam bidang lakonan memihak kepadanya. Dan bermulalah kerjayanya membintangi drama-drama Melayu popular tanah air. Namun setelah hampir lima tahun meninggalkan seni suara, rindu Elly mula terasa.

Katanya, bukan niat melupakan terus nyanyian lantaran kerjayanya bermula dari situ. Namun kesibukan penggambaran mengehadkan masanya mencari material baru untuk album.

“Akhirnya niat Elly untuk buat album setelah lima tahun tangguh tercapai. Kalau dulu jadual Elly padat dengan aktiviti seni, namun sekarang Elly tekad luangkan masa untuk masuk ke studio semula dan inilah hasilnya, sebuah album terbaru Elly Mazlein.

“Inilah hadiah untuk peminat yang tak jemu-jemu menyokong karier Elly. Buat masa ini Elly akan keluar dengan single Please Forgive Me ciptaan Julfekar,” katanya dengan penuh kelembutan.

Mengapa Memilih Tajuk Inggeris?

ManggaOnline (MO) fikirkan mungkin Elly mahu berubah angin mencuba kelainan dengan menyanyikan lagu-lagu Inggeris melihatkan kepada judul lagu yang dimuatkan dalam album terbarunya seperti Please Forgive Me dan Kata Saja I Love You. Namun cepat-cepat Elly menyanggah. Katanya hanya judul yang berbahasa Inggeris, namun liriknya tetap dalam bahasa Melayu.

Julfekar yang kebetulan turut berada di situ menjelaskan, bahasa tidak seharusnya statik. Baginya ini merupakan satu kelainan atau gimik bagi kemunculan semula Elly Mazlein.

“Bahasa haruslah berkembang, namun jangan sekali-kali rosakkan bahasa. Sebab itu dalam lagu ini tajuknya sahaja Inggeris, namun liriknya bahasa Melayu. Kita tak harus ketinggalan dari segi bahasa,” ujar Julfekar yang turut menerbitkan album ini dibawah syarikat miliknya, Millennium Art.

Hal Peribadi Bukan Untuk Dikongsi

Itulah kata-kata Elly apabila persoalan mengenai status dirinya yang dikatakan sudah menjadi milik orang singgah di telinga. Baginya kedatangan dalam industri hiburan bukanlah untuk menjaja cerita peribadi, sebaliknya wanita berusia 29 tahun ini lebih senang bercerita hal kerjaya.

“Elly masih seperti dulu, lebih senang merahsiakan hal peribadi kerana ianya tiada kena mengena dengan kerjaya. Kalau sampai masa Elly berkahwin, Elly akan beritahu.

“Semua ada hak untuk berdiam. Elly tak ada masalah dengan cerita-cerita sumbang mengenai peribadi Elly kerana orang boleh berfikir yang macam-macam namun tak semestinya betul. Yang penting Elly selalu berfikiran positif,” katanya yang selesa muncul dengan imej gadis Korea sempena kelahiran album terbaru.

FOTO NOOR ASREKUZAIREY SALIM

Mangga Online

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: